10 مورد از مهمترين متا تگ هايي كه براي سئو بايد بدانيد

۶۴ بازديد

مهمترين متا تگ ها يي كه بايد در سئو بايد بدانيد آورده شده است. برخي از برچسب ها براي سئو سايت بسيار حياتي هستند. ديگران تأثير كمي دارند يا هيچ تاثيري در رتبه بندي ندارند.

در سئو ، بعضي اوقات بيشتر از جنبه هاي ديگر به دنبال بهينه سازي هستيم.

ايجاد پيوند به ويژه اغلب به عنوان “مهمترين چيز براي بهينه سازي” مورد تبليغ قرار مي گيرد.

در حقيقت ، همانطور كه جان مولر گوگل (يكبار ديگر) به ما يادآوري مي كند ، هيچ مهمترين چيز وجود ندارد – هيچ ترفندي براي بيرون كشيدن رتبه هاي بالايي كيهاني از كلاه وجود ندارد.

در عوض ، ما بايد بر روي يك استراتژي جامع SEO تمركز كنيم.

بخشي از اين استراتژي شامل استفاده از متا تگ هاي HTML است. ( يكي از مولفه هاي مهم براي موفقيت در سئو. )

استفاده از برچسب هاي متا مناسب به روش صحيح در واقع برقراري ارتباط با موتورهاي جستجو است:

  • صفحه شما درباره چيست.
  • نحوه خواندن آن
  • چه كسي بايد آن را ببيند

با توجه به اين موضوع ، بياييد بررسي كنيم كدام يك از برچسب هاي متا براي سئو بسيار مهم هستند و چگونه مي توان از آنها به خوبي استفاده كرد.

1. برچسب هاي عنوان ( Title Tags )

عنوان عنوان اصلي ترين و مهمترين لنگر شما است.
عنصر

برچسب هاي عنوان در صفحه وب شما قرار مي گيرند و هدف آنها ارائه يك ايده روشن و جامع از آنچه كه صفحه در آن است است.

اما آيا آنها مانند گذشته سالها تأثير عمده اي در رتبه بندي دارند؟

طي چند سال گذشته ، فاكتورهاي رفتار كاربر به عنوان اثبات منطقي مرتبط بودن و بنابراين يك سيگنال رتبه بندي بسيار مورد بحث و بررسي قرار گرفت – حتي نمايندگان Google نيز تأثير آن را اينجا و آنجا مي پذيرند.

عنوان صفحه هنوز اولين چيزي است كه يك جستجوگر مي تواند در SERP ببيند و تصميم بگيرد كه آيا صفحه احتمالاً به هدف جستجو پاسخ مي دهد.

يك نوشته خوب ممكن است تعداد كليك ها و بازديدها را افزايش دهد ، كه حداقل تا حدودي در رتبه بندي تأثير دارد.
يك آزمايش ساده همچنين مي تواند نشان دهد كه Google براي دانستن موضوعي كه صفحه پوشش مي دهد ، ديگر نيازي به برچسب عنوان شما ندارد تا يك كلمه كليدي مطابقت دقيق داشته باشد.

به عنوان مثال ، دو سال پيش ، با جستجوي Google [نحوه ايجاد آگاهي از نام تجاري] 2 نتيجه از 5 نتيجه برتر با عناوين دقيقاً منطبق با درخواست شما به دست مي آيد.

و با اين حال ، حتي يك نتيجه نامربوط نيز وجود ندارد: هر يك از صفحات ارائه شده در اينجا چگونگي ايجاد آگاهي را توضيح مي دهد ، و عناوين آن را منعكس مي كنند.

آنچه موتورهاي جستجو به آن نگاه مي كنند كل تصوير است و آنها تمايل دارند محتواي صفحه را به طور كلي ارزيابي كنند ، اما جلد يك كتاب هنوز مهم است – خصوصاً در مورد تعامل با جستجوگران.

بهترين روش ها

به هر صفحه يك عنوان خاص بدهيد كه محتواي صفحه را به طور خلاصه و دقيق توصيف كند.
عناوين را تا 50-60 نويسه نگه داريد (براي اينكه در SERP كوتاه نشوند). به ياد داشته باشيد كه عناوين طولاني در SERP به حدود 600-700px كوتاه مي شوند.
كليدواژه هاي مهم را ابتدا بگذاريد ، اما به روشي طبيعي ، گويي كه در وهله اول براي بازديدكنندگان خود عنوان مي نويسيد.
از نام تجاري خود در عنوان استفاده كنيد ، حتي اگر در آخر در SERP نشان داده نشود ، باز هم براي موتور جستجو تفاوتي ايجاد مي كند.

نكته: عنوان خود را براي جلب توجه استفاده كنيد

برچسب عنوان نه تنها به دليل داشتن املاك و مستغلات برتر SERP بلكه همچنين به دليل عملكرد عنوان مرورگر وب ، ارزشمند است.

اين مي تواند براي جلب توجه كاربر استفاده شود. مثلا:
اين رويكرد دقيق مورد استفاده توسط Facebook / LinkedIn است تا به شما نشان دهد اعلان داريد و مي توانيد از آن براي تأثيرگذاري بسيار خوب استفاده كنيد.

2. برچسب هاي Meta Description

توضيحات متا نيز در يك صفحه وب قرار دارد و معمولاً (البته قطعاً هميشه) در يك قطعه SERP همراه با عنوان و URL صفحه نمايش داده مي شود.

به عنوان مثال ، اين شرح متاي اين مقاله است:

و بله ، توصيف متا خود عامل رتبه بندي نيست.

اما براي هر كسي كه سعي در افزايش كليك ها و جلا دادن SERP هاي نام تجاري خود دارد ، اين يك فرصت منحصر به فرد است.

  • توضيحات بيشترين قسمت از SERP را اشغال مي كند و جستجوگران را وعده مي دهد كه با وعده راه حلي روشن و جامع براي درخواست آنها ، روي سايت شما كليك كنند.
  • اين توضيحات بر تعداد كليك شما تأثير مي گذارد ، همچنين اگر محتواي صفحات واقعاً وعده داده شده باشد ، CTR را بهبود مي بخشد و نرخ گزاف را كاهش مي دهد. به همين دليل است كه توصيف بايد به همان اندازه واقع گرايانه باشد كه دعوت كننده باشد و به طور واضح محتوا را منعكس كند.
  • اگر توضيحات شما حاوي كلمات كليدي جستجوگر باشد كه در جستجوي جستجو از آنها استفاده كرده است ، آنها در SERP با حروف درشت نمايش داده مي شوند. اين كمك زيادي به شما مي كند تا برجسته شويد و به جستجوگر دقيقاً آنچه را كه در صفحه شما پيدا مي كنند ، اطلاع دهيد.

به هيچ وجه نمي توانيد هر كلمه كليدي را كه مي خواهيد براي آن رتبه بندي كنيد ، در توضيحات متا قرار دهيد و نيازي به آن واقعاً وجود ندارد – در عوض ، چند جمله منسجم براي توصيف صحبت كردن در مورد اصل صفحه خود بنويسيد ، همراه با برخي كلمات كليدي.

يك روش خوب براي فهميدن اينكه چه چيزي در متا توضيحات خود بنويسيد ، چيزي كه در حال حاضر براي موضوع خاص شما بهتر است ، انجام تحقيقات رقابتي است.

بررسي كنيد كه چگونه رقابت هاي رتبه برتر شما توضيحات مربوط به آنها را پر مي كند تا در موارد خاص بهترين استفاده را داشته باشيد.

بهترين روش ها

به هر صفحه يك توصيف متا منحصر به فرد بدهيد كه به وضوح نشان دهد ارزش صفحه به چه مقدار است.
قطعه هاي Google معمولاً حداكثر در حدود 150-160 نويسه (شامل فضاها) است.
مهمترين كلمات كليدي خود را وارد كنيد ، بنابراين آنها مي توانند در SERP برجسته شوند ، اما مراقب باشيد از پر كردن كلمات كليدي جلوگيري كنيد ، توصيف خود را فقط تركيبي از كلمات كليدي مورد نظر قرار ندهيد.
به صورت اختياري ، از يك دعوت به عمل چشم نواز ، يك پيشنهاد منحصر به فرد كه ارائه مي دهيد يا نكات اضافي درباره انتظارات – سازه هاي «يادگيري» ، «خريد» و غيره استفاده كنيد.

نكته متا

لازم نيست توضيحات متا فقط يك يا دو جمله باشد.

همانطور كه گوگل به ما اطلاع مي دهد ، شما همچنين بايد برخي از اطلاعات صفحه اي را كه موتور جستجو براي يك SERP رنگارنگ تر مي كند اضافه كنيد.

چند نمونه:

  • براي مقاله تاليفي ، مي توانيد تاريخ انتشار ، نام نويسنده و غيره را اضافه كنيد.
  • براي صفحه محصول ، مي توانيد قيمت و سن آن را در آنجا قرار دهيد.

3. برچسب هاي عنوان (H1-H6)

برچسب هاي عنوان عنوان هاي HTML هستند كه براي شناسايي عنوان ها و زيرعنوان هاي موجود در محتواي شما از انواع ديگر متن (به عنوان مثال متن پاراگراف) استفاده مي شوند.

استفاده از برچسب هاي عنوان در اين روزها محل بحث و مجادله است.

در حالي كه برچسب هاي H2-H6 در موتورهاي جستجو اهميت چنداني ندارند ، در بسياري از مطالعات صنعت بر استفاده مناسب از برچسب H1 تأكيد شده است.

در همان زمان ، مولر مدام به ما مي گويد كه عناوين به هيچ وجه فاكتورهاي رتبه بندي نيستند و قطعاً به معناي “سلسله مراتب” نيستند – برچسب H1 از H2 مهمتر نيست ، از H3 مهمتر نيست و غيره .

آنچه در عوض بايد به آن فكر كنيم اين است كه عناوين براي سازماندهي متن و محتوا بسيار مهم هستند و بايد آن را جدي بگيريم.

استفاده از برچسب هاي عنوان مطمئناً به معماري محتوا مي افزايد.

براي موتورهاي جستجو ، خواندن و درك محتواي كاملاً سازمان يافته آسان تر از جستجوي موضوعات ساختاري است.
براي كاربران ، عناوين مانند لنگرهاي ديواري از متن هستند كه آنها را از طريق صفحه هدايت مي كنند و هضم آن را آسان مي كنند.

هر دوي اين عوامل اهميت بهينه سازي دقيق را افزايش مي دهند ، جايي كه جزئيات كوچك به تصوير بزرگ SEO و كاربر پسند اضافه مي شوند و مي توانند منجر به افزايش رتبه شوند.

بهترين روش ها

  • عناوين خود را به قسمت متني كه توصيف مي كنند ، مرتبط نگه داريد. فقط به اين دليل كه آنها يك عامل رتبه بندي نيستند ، به اين معني نيست كه موتورهاي جستجو آنها را در نظر نمي گيرند.
  • هميشه عناوين خود احساسات متني را كه روي آن قرار گرفته اند منعكس كنند. از عناوين مانند “فصل 1 – فصل 2 – فصل 3” خودداري كنيد.
  • بيش از حد از برچسب ها و كلمات كليدي موجود در آنها استفاده نكنيد. آن را براي كاربران قابل خواندن نگه داريد.

آيا عنوان شما و H1 بايد مطابقت داشته باشد؟

طبق توصيه هاي Google ، شما تشويق مي شويد كه عنوان صفحه خود و H1 را مطابقت دهيد ، كمي سفارش را تغيير دهيد ، آن را اينجا و آنجا تغيير دهيد.

بنابراين اگر در تلاش براي دستيابي به H1 عالي هستيد ، به سادگي از عنوان خود دوباره استفاده كنيد.

4. ويژگي هاي Alt تصوير

ويژگي alt alt براي توصيف محتواي آن به برچسب تصوير اضافه مي شود.

به دو دليل ويژگي هاي Alt از نظر بهينه سازي در صفحه مهم هستند:

در صورت عدم بارگيري تصوير خاصي (يا در صورت غير فعال بودن تصاوير) ، متن Alt براي بازديدكنندگان نمايش داده مي شود.
ويژگي هاي Alt زمينه را فراهم مي كنند زيرا موتورهاي جستجو نمي توانند تصاوير را “ببينند”.

براي سايت هاي تجارت الكترونيكي ، تصاوير اغلب تأثير مهمي در نحوه تعامل بازديد كننده با يك صفحه دارند.

گوگل نيز كاملاً صريح مي گويد: كمك به موتورهاي جستجو در درك اينكه تصاوير در چه زمينه اي هستند و چگونه با بقيه مطالب مطابقت دارد مي تواند به آنها كمك كند تا صفحه اي را براي جستجوي مناسب جستجو كنند.

به گفته مولر ، يك توصيف متصورانه براي تصوير ، همچنين اگر مي خواهيد در Google Images رتبه بندي كنيد ، حياتي است.

اهميت ارتباط را بخاطر بسپاريد: فقط اين نيست كه متن alt ، عناوين و زيرنويس ها بايد با تصوير مرتبط باشند ، بلكه تصوير بايد در متن مربوطه نيز قرار بگيرد.

بهترين روش ها

  • تمام تلاش خود را براي بهينه سازي برجسته ترين تصاوير (تصاوير محصول ، اينفوگرافيك يا تصاوير آموزشي) انجام دهيد ، تصاويري كه احتمالاً در جستجوي تصاوير Google جستجو مي شوند.
  • متن alt را به صفحه هايي اضافه كنيد كه محتواي آنها به غير از تصاوير زياد نباشد.
  • متن alt را به اندازه كافي واضح و توصيفي نگه داريد ، از كلمات كليدي خود به طور منطقي استفاده كنيد و مطمئن شويد كه به طور طبيعي در كل بوم محتواي صفحه قرار دارند.

5. ويژگي هاي Nofollow

پيوندهاي خارجي / خروجي پيوندهاي سايت شما هستند كه به سايت هاي ديگر اشاره مي كنند.

به طور طبيعي ، اين موارد براي مراجعه به منابع اثبات شده ، هدايت افراد به سمت ساير منابع مفيد يا ذكر يك سايت مربوطه به دلايلي ديگر استفاده مي شود.

اين پيوندها براي سئو اهميت زيادي دارند: آنها مي توانند محتواي شما را به عنوان يك قطعه دستي ساخته شده با پشتيبان منابع معتبر يا مانند پيوندي با محتواي نه چندان ارزشمند جلوه دهند.

Google به دليل ضد حساسيت شديد در برابر هر گونه تاكتيك ارتباطي دستكاري شده مشهور است ، پايبندي به آن مي تواند باعث مجازات شود و در تشخيص آن نيز هوشمندانه عمل نمي كند.

جدا از آن ، در عصر جستجوي معنايي ، Google ممكن است منابعي را كه به آنها مراجعه مي كنيد به عنوان زمينه در نظر بگيرد تا محتواي صفحه شما را بهتر درك كند.

به هر دوي اين دلايل ، قطعاً بايد به جايي كه پيوند مي دهيد و چگونگي توجه داشته باشيد.

به طور پيش فرض ، همه پيوندها دنبال مي شوند ، و وقتي پيوندي را در سايت خود قرار مي دهيد ، اساساً “به صفحه پيوند داده شده” راي اعتماد مي دهيد.

وقتي ويژگي nofollow را به پيوند اضافه مي كنيد ، به رباتهاي موتور جستجو دستور مي دهد كه از پيوند پيروي نكنند (و هيچگونه ارزش پيوندي را تصويب نكنند).

SEO خود را مرتب نگه داريد ، شما تعادل سالمي بين پيوندهاي دنبال شده و غير دنبال شده در صفحات خود حفظ خواهيد كرد ، اما به طور معمول انواع زير را به nofollow تنظيم مي كنيد:

  • پيوند به منابعي كه به هر طريقي مي توانند به عنوان “محتواي غيرقابل اعتماد” در نظر گرفته شوند.
  • هر پيوند پولي يا حامي مالي (شما نمي خواهيد Google شما را در فروش “راي” شما جلب كند).
  • پيوندهايي از نظرات يا انواع ديگر محتواي توليد شده توسط كاربر كه مي تواند خارج از كنترل شما هرزنامه شود.
  • پيوندهاي داخلي “ورود به سيستم” و “ثبت نام” در زير ، كه فقط اتلاف بودجه خزيدن است.

6. روبات Meta Tag

متا تگ روبات در سطح صفحه با ويژگي = ويژگي “noindex” به موتورهاي جستجو دستور مي دهد كه هيچ صفحه خاصي را فهرست نكنند.

ويژگي nofollow به شما دستور مي دهد هيچ پيوندي را در آن صفحه دنبال نكنيد.

گرچه اين برچسب ها مستقيماً با رتبه بندي ارتباط ندارند ، اما در برخي موارد ممكن است تاثيري بر روي ظاهر سايت شما از نظر موتورهاي جستجو داشته باشند.

به عنوان مثال ، Google از محتواي نازك بسيار بدش مي آيد.

ممكن است شما عمداً آن را توليد نكنيد ، اما به طور اتفاقي برخي از صفحات با ارزش كم براي كاربران وجود دارد ، اما به دلايلي وجود آنها در سايت لازم است.

همچنين ممكن است صفحات “پيش نويس” يا حفره يا سوراخ دار داشته باشيد كه بايد آنها را منتشر كنيد در حالي كه آنها هنوز به پايان نرسيده اند يا بهينه نشده اند.

هنگام ارزيابي كيفيت كلي سايت خود ، احتمالاً نمي خواهيد چنين صفحاتي مورد توجه قرار گيرند.

در برخي موارد ديگر ، ممكن است بخواهيد برخي از صفحات از SERP ها دور باشند زيرا آنها داراي نوعي معامله خاص هستند كه قرار است فقط با يك لينك مستقيم (مثلاً از طريق يك خبرنامه) قابل دسترسي باشد.

سرانجام ، اگر گزينه جستجوي سايت را داريد ، Google توصيه مي كند صفحات نتايج سفارشي را ببنديد ، صفحه هايي كه مي توانند به صورت نامحدود خزيده شوند و منابع ربات را بدون هيچ محتواي منحصر به فردي هدر دهند.

در موارد بالا ، برچسب هاي noindex و nofollow بسيار كمك مي كنند ، زيرا به شما اين امكان را مي دهد كه سايت شما را كنترل كند ، همانطور كه توسط موتورهاي جستجو ديده مي شود.

بهترين روش ها

  • صفحات غيرضروري / ناتمام را با محتواي نازك كه ارزش كمي دارند و قصد نمايش در SERP را ندارند ، ببنديد.
  • صفحه هايي را كه بي دليل بودجه خزيدن را هدر مي دهند ، ببنديد.
  • دقت كنيد كه به اشتباه صفحه هاي مهم را براي نمايه سازي محدود نكنيد.

7. rel = “canonical” لينك برچسب

برچسب پيوند rel = “canonical” روشي است كه به موتورهاي جستجو مي گويد كدام يك از صفحه را صفحه اصلي مي دانيد و مي خواهيد توسط موتورهاي جستجو فهرست بندي شود و توسط افراد پيدا شود.

اين معمولاً در مواردي استفاده مي شود كه يك صفحه تحت چندين URL مختلف در دسترس باشد يا چندين صفحه مختلف داراي محتواي بسيار مشابهي باشند كه موضوع مشابهي را پوشش مي دهند.

با محتواي تكراري داخلي به همان سختي محتواي كپي شده برخورد نمي شود ، زيرا معمولاً هيچ هدف دستكاري در پشت آن وجود ندارد.

با اين حال اين ممكن است باعث ايجاد سردرگمي در موتورهاي جستجو شود: مگر اينكه مشخص كنيد كدام آدرس URL است كه ترجيح مي دهيد با آن رتبه بندي كنيد ، موتورهاي جستجو ممكن است آن را براي شما انتخاب كنند.

URL انتخاب شده به دفعات بيشتر خزيده مي شود ، در حالي كه بقيه موارد پشت سر گذاشته مي شوند.

مي بينيد كه گرچه تقريباً خطر مجازات وجود ندارد ، اما چنين وضعيتي بهينه نيست.

يكي ديگر از مزاياي آن اين است كه متعارف كردن يك صفحه رديابي آمار عملكرد مرتبط با محتوا را آسان مي كند.

مولر همچنين اشاره مي كند كه استفاده از rel = canonical براي محتواي تكراري به Google كمك مي كند تمام تلاش شما را تلفيق كرده و علائم پيوند را از همه نسخه هاي صفحه به نسخه دلخواه منتقل كند.

اين همان جايي است كه با استفاده از برچسب canonical مي توانيد به جستجوگرها در يك جهت كمك كنيد.

بهترين روشهاي جستجوگرها

  • صفحاتي با محتواي مشابه در همان موضوع.
  • صفحات تكراري موجود در چندين URL.
  • نسخه هاي همان صفحه با شناسه هاي جلسه يا ساير پارامترهاي URL كه روي محتوا تأثير نمي گذارند.
  • با دقت از برچسب متعارف براي صفحات نزديك به كپي استفاده كنيد: اگر دو صفحه متصل شده توسط يك برچسب متعارف از نظر محتواي بيش از حد متفاوت باشند ، موتور جستجو به سادگي از برچسب صرف نظر مي كند.

8. نشانه گذاري طرح

نشانه گذاري طرح (Schema markup) تكنيك خاصي براي سازماندهي داده ها در هر يك از صفحات وب شما به روشي است كه توسط موتورهاي جستجو شناخته مي شود.

اين يك ويژگي عالي براي پياده سازي است زيرا يك برد واقعي است.

داشتن يك نشانه گذاري ساختار يافته:

  • يك افزايش عالي براي UX شما است.
  • داراي ارزش SEO زيادي است.

“وب معنايي” يك “وب معنادار” است ، جايي كه تمركز از موارد كلمات كليدي و بك لينك به تنهايي به مفاهيم موجود در پشت آنها و روابط بين اين مفاهيم تغيير پيدا مي كند.

نشانه گذاري ساختار يافته دقيقاً همان چيزي است كه به موتورهاي جستجو كمك مي كند تا نه تنها محتوا را بخوانند ، بلكه به درك كلمات خاص نيز بپردازند.

SERP ها آنقدر تكامل يافته اند كه حتي ممكن است نيازي به كليك روي نتايج براي دريافت پاسخ پرسش خود نباشيد.

اما اگر كسي بخواهد كليك كند ، يك قطعه غني – با يك تصوير خوب ، يك رتبه بندي 5 ستاره ، محدوده قيمت مشخص شده ، وضعيت سهام ، ساعت كاري يا هر چيزي كه مفيد باشد – به احتمال زياد مورد توجه قرار مي گيرد و كليك هاي بيشتري را به خود جلب مي كند از يك متن ساده.

اختصاص برچسب هاي طرحواره به برخي از عناصر صفحه ، قطعه SERP شما را از نظر اطلاعات مفيد و جذاب براي كاربران غني مي كند.

و به حالت اول بازگرديم ، فاكتورهاي رفتار كاربر مانند CTR و نرخ پرش به چگونگي تصميم موتورهاي جستجو براي رتبه بندي سايت شما اضافه مي شود.

بهترين روشهاي جستجوگرها

  • طرح هاي موجود را در schema.org مطالعه كنيد.
  • از مهمترين صفحات خود يك نقشه تهيه كنيد و در مورد مفاهيم مربوط به هر يك تصميم بگيريد.
  • نشانه گذاري را با دقت پياده سازي كنيد (در صورت نياز با استفاده از Strukted Data Markup Helper).
  • نشانه گذاري را كاملاً آزمايش كنيد تا مطمئن شويد گمراه كننده نيست يا به طور نامناسب اضافه نشده است.

9. رسانه هاي اجتماعي متا تگ ها

Open Graph در ابتدا توسط فيس بوك معرفي شد تا به شما امكان كنترل نحوه نمايش يك صفحه هنگام اشتراك در شبكه هاي اجتماعي را بدهد.

اكنون توسط LinkedIn نيز شناخته شده است.

كارت هاي توييتر پيشرفت هاي مشابهي دارند اما مختص توييتر است.

در اينجا برچسب هاي اصلي Open Graph وجود دارد:

  • og: title – در اينجا عنواني را قرار مي دهيد كه مي خواهيد هنگام پيوند صفحه شما نمايش داده شود.
  • og: url – URL صفحه شما.
  • og: description – توضيحات صفحه شما. به ياد داشته باشيد كه فيس بوك فقط حدود 300 حرف توصيف را نمايش مي دهد.
  • og: image – در اينجا مي توانيد URL تصويري را كه مي خواهيد هنگام پيوند صفحه شما نشان داده شود قرار دهيد.

از متا تگ هاي خاص رسانه هاي اجتماعي استفاده كنيد تا نحوه پيوند شما به موارد زير را افزايش دهيد.

اين يك تغيير بزرگ نيست و بر رتبه بندي شما در موتورهاي جستجو تأثير نمي گذارد.

با اين حال ، با پيكربندي نحوه مشاهده پيوندها به صفحات خود ، مي توانيد معيارهاي CTR و UX خود را بسيار بالا ببريد.

بهترين روشهاي جستجوگرها

  • با استفاده از پروتكل Open Graph فراداده اصلي و مربوطه را اضافه كنيد و URL ها را آزمايش كنيد تا ببينيد چگونه نمايش داده مي شوند.
  • كارتهاي توييتر را تنظيم كرده و پس از اتمام اعتبار آنها را تأييد كنيد.

10. Viewport Meta Tag

متا تگ Viewport به شما امكان مي دهد نحوه اندازه گيري و نمايش يك صفحه را در هر دستگاه پيكربندي كنيد.

به طور معمول ، برچسب و مقدار به شرح زير است:

در جايي كه “width = عرض دستگاه” باعث مي شود صفحه با عرض صفحه در پيكسل هاي مستقل از دستگاه مطابقت داشته باشد ، و “مقياس اوليه = 1” با در نظر گرفتن جهت صفحه نمايش ، يك رابطه 1: 1 بين پيكسل هاي CSS و پيكسل هاي مستقل از دستگاه ايجاد مي كند .

اين برچسب براي اضافه كردن هيچ مشكلي نيست ، اما يك تصوير از Google براي نشان دادن تفاوت ايجاد شده در آن كافي است:

متا تگ Viewport ارتباط مستقيمي با رتبه بندي ندارد اما با تجربه كاربر ارتباط دارد.

اين امر به ويژه با توجه به انواع دستگاههايي كه امروزه مورد استفاده قرار مي گيرند و تغيير محسوس به سمت مرور تلفن همراه بسيار مهم است.

همانند بسياري از برچسب ها و ترفندهايي كه در اين مقاله به آنها پرداخته ايم ، مراقبت از متا تگ viewport چيزي است كه كاربران از آن استقبال مي كنند.

اگر از اين امر غفلت كنيد ، CTR و نرخ گزاف گويي شما آسيب مي بيند.

نتيجه

براي به دست آوردن بيشتر استراتژي صفحه خود ، از اصلاحات كوچك كه به تصوير كلي اضافه مي شوند غافل شويد.

برخي از برچسب هاي متا همچنان ضروري هستند ، زيرا طبقه بندي صفحه شما را تشكيل مي دهند.

برچسب هاي ديگر ممكن است حياتي نباشند ، اما به شما اجازه مي دهند يك قطعه غني از رقبايي باشيد كه فقط زحمت نكشيده اند.

تغييرات جزئي كه باعث بهبود تجربه كاربر مي شود و به موتورهاي جستجو كمك مي كند سايت شما را بهتر بشناسند ، مورد استقبال هر دو طرف قرار مي گيرد و قطعاً در طولاني مدت نتيجه مي دهد.