انتخاب CMS مناسب: پنج سوالي كه بايد بپرسيد

۵۲ بازديد

انتخاب CMS مناسب مي تواند كاري دلهره آور به نظر برسد. اگر ناشر ديجيتال هستيد ، احتمالاً بيشتر از فناوري كه وب سايت شما را تأمين مي كند ، به موضوعاتي كه پوشش مي دهيد علاقه مند هستيد. اما انتخاب CMS مناسب مي تواند باعث نشر و نشر شود.

سيستم هاي مديريت محتوا نحوه ايجاد ، مديريت و اصلاح محتواي وب سايت ها را كنترل مي كنند. اينها ابزاري هستند كه به ناشران كمك مي كنند وب سايت هاي خود را بدون نياز به نوشتن كد جديد در هر بار انتشار يك پست يا مقاله وب ، در ساخت و به روزرساني قرار دهند. سيستم هاي مديريت محتوا كليه جوانب زيرساخت وب سايت را كنترل مي كنند ، بنابراين ناشران مي توانند وقت خود را صرف توليد بهترين محتواي ممكن براي وب سايت هاي خود كنند.

همانطور كه ارزيابي مي كنيد كدام CMS بهتر كار خواهد كرد ، مهم است كه به خاطر داشته باشيد هزينه هاي طولاني مدت و مقياس پذيري گزينه هاي مختلف. يكي از بزرگترين اشتباهاتي كه ناشران هنگام انتخاب CMS مناسب مي بينند ، انتخاب ارزانترين راه حل و چشم پوشي از هزينه هاي طولاني مدت است كه با اين تصميم مرتبط است. ارزان ترين سيستم هاي مديريت محتوا معمولاً از ويژگي هايي برخوردار نيستند كه ناشران براي كمك به رشد مشاغل خود به آن نياز دارند و مهاجرت به CMS قوي تر بدون چالش نيست. تقريباً در هر سناريوي ، ناشران بهتر است CMS اي را كه مي توانند با آن رشد كنند مانند وردپرس انتخاب كنند ، حتي اگر هزينه CMS آن از قبل بيشتر باشد.

البته هزينه تنها عاملي نيست كه ناشران هنگام انتخاب CMS مناسب بايد در نظر بگيرند. اگر ناشري هستيد كه مي خواهيد وب سايت خود را رشد دهيد ، يا به فكر راه اندازي يك وب سايت جديد از ابتدا هستيد و درباره محل شروع خود مطمئن نيستيد ، ما ليستي از مهمترين سوالات را براي شما آماده كرده ايم.

1. آيا من آماده ساخت CMS سفارشي هستم؟

ايده ساخت CMS سفارشي مي تواند بسيار فريبنده باشد. اما با سالها تجربه كار با صدها ناشر ديجيتال ، به طور قطعي مي توان گفت كه سيستم هاي مديريت محتواي داخلي فقط مطابق با هياهو نيستند. مهم نيست كه تيم شما بزرگ است يا چند سال از انتشار وب خود را در كمربند خود داريد. رسيدگي به پيچيدگي هاي يك CMS سفارشي بسيار زياد است و ميزان پشتيباني فناوري مورد نياز براي مديريت CMS سفارشي در طولاني مدت بسيار گران است. ناشران ديجيتال بهتر است از CMS مانند وردپرس استفاده كنند كه مي تواند با استفاده از مضامين و افزونه هاي مختلف سفارشي شود.

2. آيا CMS من مقياس پذير است؟

صنعت نشر هميشه در حال تغيير است. تعداد بسيار كمي از نشريات امروز مانند يك دهه پيش به نظر مي رسند. آخرين چيزي كه مي خواهيد اين است كه انتشار شما توسط CMS اي كه مقياس ندارد ، عقب نشيني كند.

اگر قبلاً CMS را انتخاب كرده ايد كه متناسب با كسب و كار شما نباشد ، پس بايد از CMS موجود خود به وردپرس مهاجرت كنيد.

3. چگونه مي خواهم وب سايت من ظاهر شود؟

وقتي مي خواهيد يك وب سايت را دوباره طراحي كنيد ، وقت آن نيست كه قمار كنيد. براي بهترين نتيجه ، ما به ناشران توصيه مي كنيم قبل از اجراي سيستم جديد مديريت محتواي ، از تيم هاي خود كمك بگيرند.

روشي كه وب سايت شما به نظر مي رسد و كار مي كند ممكن است بر CMS انتخابي شما تأثير بگذارد. اين امر به ويژه در مواردي اتفاق مي افتد كه قصد داريد از فناوري هاي جديد مانند واقعيت افزوده يا واقعيت مجازي استفاده كنيد ، يا اگر مي خواهيد وب سايت شما براي مخاطبان موبايل بهينه شود. اگر مي خواهيد وب سايت شما روش خاصي داشته باشد ، پس بايد مطمئن شويد CMS انتخابي شما از كانال هاي مناسب پشتيباني مي كند.

4. چه نوع هزينه هايي را بايد انتظار داشته باشم؟

بياييد رك بگويم مهاجرت به CMS جديد مانند وردپرس يك معامله بزرگ است و اين پروژه رايگان نخواهد بود. براي يك پروژه مانند اين ، مهم است كه به تصوير كلي نگاه كنيم. سيستم مديريت محتوا با كمترين هزينه هاي مقدماتي ممكن است در بلند مدت هزينه هاي بسيار بيشتري براي شما داشته باشد ، به خصوص اگر احتمال گسترش انتشار شما در چند سال آينده وجود داشته باشد. به عنوان مثال ، برخي از سيستم هاي مديريت محتواي SaaS وجود دارد كه هزينه ماهيانه را از كاربران دريافت مي كنند. اما اگر بخواهيد تبليغات را به وب سايت خود اضافه كنيد و CMS از آن پشتيباني نمي كند چه اتفاقي مي افتد؟ اگر بخواهيد اشتراك ها را بفروشيد و ديوار پولي نصب كنيد چه اتفاقي مي افتد؟ سيستم هاي مديريت محتواي كم هزينه معمولاً از نيازهاي انتشارات ديجيتال در حال رشد پشتيباني نمي كنند و هزينه معكوس دوره و مهاجرت به CMS متفاوت مانند وردپرس مي تواند قابل توجه باشد. به همين دليل مهم است كه قبل از انتخاب هر سيستم با يك توسعه دهنده معتبر وب مشورت كنيد تا در مورد تمام هزينه هاي انجام شده اطلاعات كسب كنيد.

5. تيم من با چه سرعتي مي تواند UI را ياد بگيرد؟

هر CMS متفاوت است. اگر طرفدار فناوري هستيد ، ممكن است فكر كنيد CMS احساس شهودي دارد. آيا نويسندگان ، ويراستاران و كارمندان فروش شما از سطح اطمينان يكساني برخوردار هستند؟ هنگام انتخاب CMS مناسب ، مي خواهيد مطمئن شويد كه يك پلت فرم با رابط كاربر پسند مانند وردپرس را انتخاب مي كنيد. اين امر به ويژه اگر با يك تيم كار مي كنيد بسيار مهم است. هرچه استفاده از رابط كاربر راحت تر باشد ، تيم شما سريعتر قادر به برداشتن آن خواهد بود و زمان كمتري را براي آموزش خواهيد گذراند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.